יום שלישי, 7 במרץ 2017

הובלות בחיפה לציבור החרדי

הובלות בעיר שאינה כוללת אוכלוסייה חרדית גדולה
חברות הובלות בחיפה מתאימות עצמן לציבור החרדי. החברות נוסעות אך ורק בימי חול, ומקפידות על שמירה על כללי הצניעות המבוקשים (הן מבחינת החזות של משאיות ההובלה והן מבחינת תכולתן). כמו כן, קברניטי החברות דואגים לכך שהנהגים יהיו גברים, ועדיף שדתיים, על מנת למנוע מצבי התנגשות דתיים לא רצויים. בנוסף, העסקת עובדים דתיים תגביר את האמינות בקרב הציבור הזה, שכן הם יידעו כי הנהג מודע לחשיבות הפריטים אותם הוא מוביל.

חשיבות ההובלות לחרדים

הובלות בקרב הציבור החרדי נחשבות למשימה ייחודית, אשר אינה דומה להובלות אחרות. הסיבה לכך, היא בעיקר בעקבות העובדה שבהובלות הללו מעורבים פריטים החשובים מבחינה הלכתית לציבור החרדי הובלות לארונות ולספרי תורה – איכות ההובלה חשובה ביותר לציבור זה. כך למשל, לפי ציבור זה, לפריטים רבים משמעויות רוחניות והדבר מתבטא באיסור של כל פעולת שיפוץ או תיקון שנועדה לפגוע בבנייה המקורית של הפריט (ובכלל זה, נזק כלשהו לפריט אשר עשוי להיגרם במהלך ההובלה).
חרדים רבים אוסרים על הכנסת תמורות מסוימות לעולמם, ובכלל זה השימוש באינטרנט. ניתן לאחסן ספרים רבים בפלטפורמה זו ולקרוא בהם, אולם ציבור זה אינו מוותר על שימוש מוחשי בעזרים הדתיים. על אף שהציבור החרדי ממוקם ברובו בערים אחרות, ניכר כי הובלות בחיפה צברו תאוצה רבה. הובלות בחיפה נעשו מצרך מבוקש, שכן מוצרים רבים נאספים מאזור חיפה והסביבה (עקב עלויות נמוכות יותר של ההובלה עצמה ושל כלל הפריטים המובלים). 

שיטות להובלת פריטים יקרי ערך

חברות הובלות בחיפה מקפידות בצורה עיקשת על שמירת החפצים היקרים לאורך הנסיעה. כך למשל, הובלת ארון ספרים גדול מצריכה את עזרתם של מספר אנשים. פירוק ארון הספרים צריך להיעשות ברמה מקצועית, וכזו התאפשר הרכבה מחדש תוך שמירה על כללים דתיים וכן על מרחבים מספיקים עבור הספרים. אופן ההובלה צריך להיעשות בצורה זהירה, ונהגי החברות נוסעים במהירויות נמוכות יותר ובזהירות יתרה. לחברות הובלות בחיפה יש גישה לכבישים מהירים המגיעים לכלל המקומות המבוקשים (כך שנמנעת נסיעה בדרכים עקלקלות).

האם מנהגים חילוניים עשויים לכרסם בעקרונות הדת?

הובלות לציבור החרדי כוללות מגוון תחומים. ראשית, ידוע כי המזון של החרדים חייב לעבור כללי כשרות נוקשים. היות וחשוב לשמור על המזון ככשר לאורך כל הנסיעה, עוטפים אותו ומאכסנים אותו בארגזים ייעודיים. המזון מועבר למכולות המוכרות מזונות עבור הציבור החרדי.
בהקמת בתי כנסת יש צורך בפרטים רבים – החל מחומרי בניין ועד לקישוט בית הכנסת עצמו – וכל אלה מחייבים הובלות שכן אין יכולת להעביר כמויות אלה בצורה אחרת. בנוסף, בתי מדרש זקוקים כל העת לספרים, לארונות ולפרטים אחרים העולם מצרכי התלמידים – ועל כן חברות ההובלות מגיעות גם לישיבות השונות ברחבי הארץ.  

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה